mysteriet pa greveholm, EM-final och markliga kulturer.

Livet rullar pa och kanner mer och mer att jag inte vill aka hem, det ar helt fantastiskt har! Ar ocksa sa himla glad over att jag funnit Linda, min nota! <3 Vi ar valdigt lika och har mycket gemensamt, hon ar lika knapp som jag, vi har otroligt roligt ihop och vi lever bada tva med kanslorna utanpa. Vi forstar varandra sa bra, hon ar verkligen min trygghet har.
 
I forra veckan nar vi var pa London Bar, sa spelades denna laten (http://youtu.be/TqLV3cpjObI) och da borjade jag och Linda gora minidansen till och hade askul. Alla andra undrade sa klart vad vi holl pa med, men ar man inte svensk och inte var barn pa -90-talet ar det lite svart att forsta det roliga i det. Men nar vi val forsokte sa blev det typ, "eh det ar ett svenskt barnprogram som larde oss att skolja munnen med flour pa ett roligt satt", for vafan heter julkalender pa engelska?! reaktionerna vi fick var att de kollade pa oss som vi dumma i huvudet, haha.
 
 I torsdags forra veckan borjade det brinna i skogsomraden i Valencia Communidad (typ lan), den spred sig obehindrat och blev totalt 500 km (!) lang, 4 000 hektar. Pa sondagen var det som varst, da vaknade jag upp till en rokfylld lagenhet med halsont och det stank nagot fruktansvart. Nar jag tittade ut genom fonstret sa var himlen alldeles tackt av gra rokmoln, det var nastintill omojligt att se nagonting. Ett par tusen fick evakueras fran sina hem. Det var ganska obehagligt. Jag stangde in mig i lagenheten, vagade inte riktigt ga ut. Pa kvallen var jag dock tvungen att bege mig ut for att kolla pa EM-finalen, som tur var hade vinden hunnit vanda tills dess och luften var mycket battre.
 
Finalen var forovrigt en riktig upplevelse! Vi var pa en spansk bar en massor av spanjorer i roda och gula trojor som var peppade som aldrig forr! Vilken stamning! Det var himla roligt att se det, nastan roligare an sjalva matchen. Och vilken match sen! 4-0! Helt otroligt! Det hade daremot varit lite kul om Spanien hade fatt lite konkurrens for att se deras reaktioner. Efterat begav vi oss in till Plaza de Ayuntamiento i stan for att se hur spanjorer firar pa rikigt. Det var sa himla mycket folk! De tjoade, sjong, ropade och skrattade och hade diverse tutor och dylikt. Det sparade sedan ut och de borjade slanga typ som tomtebloss in bland folkmassorna, lite laskigt.
 
Jag maste beratta lite om min klass. Den ar valdigt speciell, en salig blandning med olika kulturer och aldrar. Olga 29, fran Ukraina, Katarina och Jana, 17, fran Serbien, Javi, 21, fran Sydkorea, Florence 55 + fran Schweiz och Tanja 24 fran Ryssland, Varje dag ar det nagon skall halla i ett tema och pratar vi om det en stund, det blir ofta valdiga diskussioner eftersom att vi kommer fran sa olika kulturer. Igar pratade vi om adoption som ett alternativ om man inte kan fa barn. Olga havdade bestamt att hon aldrig skulle kunna adoptera for att det inte ar hennes eget kott och blod och for att generna ar sa starka, hur skall man kunna alska nagon som inte ar ens egen? Och nar barnet vaxer upp sa kommer man inte forsta sig pa barnet for att hen beter sig annorlunda for hen har andra gener som man inte vet var de kommer ifran. Omojligt att kunna leva med det, sa hon. Jag havdade (saklart) att det ar ju ens barn rent kanslomassigt och att kulturen och uppfostran ar minst lika viktig som generna, om inte viktigare. Vi pratade ocksa om man fick veta att ens partner var bisexuell och vad man skulle gora da, de serbiska tjejerna sa direkt att de skulle lamna sin pojkvan utan att blinka. Jag forstar inte det alls, det ar ju inte sexualiteten som gor manniskan? Som om det ar det viktigaste? Blir sa frustrerad! Jag vill bli alskad, uppskattad och respekterad, det andra ar mindre viktigt. Man marker verkligen hur stark inverkan uppfostran och kulturen har, just det Olga! Haha.
 
Min favorit ar Florence, hon ar sa himla cool! Vi sitter alltid jamte varandra och jobbar i ihop. Det ar alltid hon och jag som inte forstar, sa vi kompar bra ihop;-) Hon ar ocksa valdigt rolig! Nasta vecka skall jag, Linda och hennes f.d. ryska roomie, Irina 55 + ga ut och ata middag tillsammans! Det skall bli sa himla roligt! Vi och vara tanter, haha!
 
Ikvall blir det utgang pa Myas igen, ar riktigt taggad! Skall dock hem och sova forst och ta mig en rejal siesta, kom hem vid halvtre inatt och ar inte sarskilt pigg, hehe. Idag far jag och Rodin en ny roomie forresten, pa lappen pa sangen star det ett namn "Jan Kröger", skall bli spannande att se vad det ar for filur! Misstanker att det ar en aldre svensk man i sina basta ar. Rodin och jag ar lite nervosa, vi vill inte ha konkurrens om tv:n, vi kollar alltid pa samma program pa engelska kanalen (Grey´s, DHW, Brothers&Sisters, SATC, etc). Daremot kan det inte bli varre en den otrevliga tyskan! Sa det blir nog bra!
 
Hoppas att ni har det bra darhemma! Tanker mycket pa er! Karlek!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men sa fint du skrivit vannen, du ar min nota!<3 men vanta nu - skulle jag vara knapp menar du? Haha :)
Kramar dig!! snart kommer jag till dig for fiesta!

2012-07-06 @ 19:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0